!

Fyll i det här fältet.

Hämtar...

MENY

SÖK

Felanmälan

Det är viktigt att du, innan du gör en felanmälan, bedömer allvaret på skadan. En jourutryckning är mycket kostsam för föreningen.

OBS! Alla fel som felanmäls där den boende själv har åsamkat skadan kommer att debiteras den boende.

Akut skada: Där omedelbara insatser krävs, exempelvis vattenläckage:
Ring SOS ALARM 031-3341227
 

Ej akut skada: maila felanmalan@gbghus27.se eller om du saknar sådan möjlighet, ring fastighetsexpeditionen.

Felanmälan mottages personligen på fastighetsexpeditionen måndag, onsdag, torsdag och fredag mellan 8:00 och 9:00. Tisdagar är det öppet 16:00-18:00.

Felanmälan kan också lämnas på telefon 031-452268 ovan nämnda tider. Övriga tider finns telefonsvarare.

 

För att vi snabbt ska kunna hjälpa dig är det viktigt att du vid felanmälan uppger följande information:

  1. En utförlig beskrivning av problemet
  2. Ditt namn
  3. Lägenhetsnummer  (Obs! Föreningens, EJ Skatteverkets)
  4. Telefonnummer 

 

Innan felanmälan görs:

Har du tittat i Bopärmen? Där finns råd och tips applicerbara på de flesta av hemmets maskiner, funktioner och material. Följ instruktionerna och prova igen.


Allmäna råd:

Vattenlås, golvbrunn eller avloppsrelaterade problem: Om vattnet rinner långsamt ur handfatet bör vattenlåset rensas. Se instruktion i Bopärmen.

Golvbrunnen i badrummet bör rengöras regelbundet av den boende. Se fliken ”Vatten & avlopp” i Bopärmen för utförligare råd.